19 Mart 2008 Çarşamba

ARICILIK KİTAPLARI VE TECRÜBE

Bugün arılarımızdan birisi dalak atmış, bizi sevindirdi. Hemen bir adet kabartılmış petek ekledik. inşallah daha öncede bahsettiğim gibi amcam değilde ben haklı çıkacağım. Arılar portakala güçlü bir şekilde girecek.
Arıcılık ile ilgili kitaplarda yazdığı gibi sonbahar bakımının çok önemli olduğunu yaşayarak öğrenmiş bulunuyorum. Kış girmeden zayıf arıların birleştirilmesi gerektiğini , mümkün olduğunca genç ve çok bireylerle kışa girilmesinin ne kadar önemli olduğunu ve ayrıca yedekte ana arı bulundurmanın ne kadar önemli olduğunu anlamış bulunmaktayım. O kadar çok kitap okudum, blogları takip ettim ama tam anlamamışım herhalde ki sonbaharda zayıf arıları birleştirmedim.
Bu tecrübe bana "Bir müsibet bin nasihattan daha etkilidir." atasözünü anımsattı.
Herkesin kandili mübarek olsun.